2009. szeptember 28., hétfő

Lekváros aprósüti

2009. szeptember 28. hétfő
Teljesen másnak indult ez a sütemény is, mint sok más nálunk a konyhában. Az eredeti recept egy málnás változat, málnalekvárral a közepén és málnaszemekkel a tetején. A bukása annak már ott kezdődött, hogy nagyon drágálltam még a fagyasztott változatát is a gyümölcsnek a boltban, de mivel emlékeztem, hogy ezen a héten mirelit szedret akcióztak eme áruházláncban, gondoltam majd átfeketeszedresítem és lekvárt is olyat keresek. Természetesen elfogyott... itt meg is ragadnám az alkalmat, hogy egy kicsit bíráljam a boltot!
Valamit muszáj volt kitalálni, ezért esett a választásom az olcsó, de annál látványosabb tejcsokival bevont mogyoróra. Ekkor már úgyis mindegy volt, gondoltam lekvárt se veszek, jó lesz a nagyim házi barackíze. De nem tévedtem sokat, mert ízhatásban így is nagyon finom. A tetején a fehércsokis massza egy óriási baki, de akinek fel sem tűnt, annak nem szóltam... Hogy lehet valamit ilyen rondán felkenni? :D




Hozzávalók (25 darabhoz):
-150 g puha margarin
-80 g porcukor
-1 tasak vaníliás cukor
-1 db tojás
-240 g liszt
-1/2 tasak sütőpor
-250 g málna (helyette használhatunk bármi mást)
-200 g málnalekvár
-100 g tortabevonó (fehér csokoládés)

1. A margarin, a tojást, a por- és vaníliás cukrot keverjük krémesre, majd dolgozzuk össze a sütőporral és a liszttel. A rugalmas tésztát legalább 30-40 percre tegyük be a hűtőbe, és hagyjuk pihenni.
2. A tésztát a nyújtódeszkán nyújtsuk ki kb. 3 mm vastagságúra, és szúrjunk ki belőle köröket úgy, hogy az egyik adag 6, míg a másik 8 cm átmérőjű legyen ( nos nekem megfelelt az egyforma is :) ) . Mindkét fajtából ugyanakkora mennyiséget készítsünk. A tésztaköröket tegyük sütőpapírral kibélelt tepsibe, süssük 10-12 percig az előmelegített sütőben 180 fokon, majd várjuk meg, amíg kihűlnek.
3. A málnát mossuk meg, majd csepegtessük le, és egy konyhai papírtörlővel szárítsuk meg a szemeket. Melegítsük fel a lekvárt, és kenjük be vele a nagyobb tésztakörök egyik oldalát. Mindegyikre helyezzünk rá 1-1 kisebb korongot, és várjunk, amíg a lekvár kissé meg nem szilárdul. Ekkor olvasszuk meg a fehér csokoládés tortabevonót, kenjük be vele a tésztakörök tetejét, végül egyenlő arányban osszuk el rajtuk a gyümölcsszemeket.

Elkészítési idő: 40 perc + hűtés

0 Comments: