2009. szeptember 21., hétfő

2009. szeptember 21. hétfő
Tejes kifli

Mostanában nem igen jelentkeztem újabb receptekkel, habár hétvégén is sütöttem, de olyan rosszul sikerült, hogy szégyellem felrakni is. Mostanában valahogy nem úgy jönnek össze a dolgok, ahogy azt én szeretném. Vasárnap ez a gondolat nem hagyott nyugodni, és muszáj volt csinálni valamit. A Nők Lapja Konyha ehavi számában jelent meg ez a recept, és mivel könnyűnek tűnt, bátorkodtam megcsinálni. Tökéletesnek nem nevezném, kicsit sótlan lett, de legalább finom puha.


HOZZÁVALÓK 14 DARABHOZ
-50 dkg liszt
-2,5 dl tej
-1 evőkanál cukor
-1 kávéskanál só
-8 dkg vaj
-3 dkg élesztő (én 1 cs. szárítottat használtam helyette, ez sem tett neki túl jót)

1. A tejet meglangyosítjuk, hozzáadjuk az élesztőt és a cukrot, majd langyos helyen 10-15 perc alatt felfuttatjuk.  Eközben a vajat, a sót és a lisztet egy tálban összemorzsoljuk, majd az élesztős tejjel tésztává gyúrjuk.
2. Meleg helyen kb. fél óráig kelesztjük, aztán lisztezett deszkára borítjuk, sarkosra nyújtjuk. Kb. egy cm vastag legyen a tésztánk, akkor vágjunk belőle 15 cm vastag csíkokat. A csíkokból háromszögeket vágunk, majd a szélesebb oldaluknál fogva szorosan feltekerjük őket.
3. Sütőpapírral borított tepsire fektetjük a kifliket, tejjel megkenjük a tetejüket, majd újabb 15-20 percig kelesztjük őket. Utána 170 fokon aranybarnára sütjük. (20-30 perc)

0 Comments: