2009. szeptember 5., szombat

2009. szeptember 5. szombat
Kókuszos kuglóf


Anya reggel beállított egy kuglófformával, olyan középen lyukas fajtával. Már régóta szerettem volna, mert nekünk csak sima van, és azért egy ilyen lyukas kuglóf az igazi, nemde? Na szóval nagy volt az örömöm, és rögtön ki kellett próbálni. Az ehavi Blikk Nők Konyha pedig épp kapóra jött, mert 4 finom recept is található az újságban. A kókuszosat választottam, de legközelebb megpróbálkozok valami extrémebbel. Legfinomabb egy pohát tejjel. :)

HOZZÁVALÓK
 -4 db tojás
 -25 dkg porcukor
 -1,5 dl olaj
 -15 dkg tejföl
 -25 dkg finomliszt (én fele arányban rétesliszttel készítettem)
 -2 tk sütőpor
 -8 dkg kókuszreszelék
 -2 tk citromlé
 -2 dkg kakaópor
 -10 dkg puha vaj
 -vaj és liszt a formához
1. Válasszuk szét a tojásokat. A sárgáját keverjük krémesre 15 dkg porcukorral, és folyamatosan kevergetve öntsük hozzá az olajat és a tejfölt. Vegyítsük hozzá a sütőporral elkevert lisztet és a kókuszreszelék háromnegyedét is. A tojásfehérjét a citromlével verjük kemény habbá, és óvatosan forgassuk bele a masszába.
2. Az így kapott tészta felét színezzük meg a kakaóporral. Öntsük kivajazott, liszttel meghintett kuglófformába előbb a natúr színű, majd pedig a barna tésztát. Villával húzzuk a kakaós masszát a világos masszába, így kapunk márványmintázatot.
3. Tegyük 150 fokra előmelegített sütőbe, és süssük kb. 50 percig. Néhány percnyi hűlés után óvatosan borítsuk ki a formából.
4. Keverjük simára a vajat a maradék porcukorral, és kenjük meg vele a kuglófot, majd szórjuk rá a megmaradt kókuszreszeléket.
Egy szelet: 285 kcal
Mint a képen is látszik, én a 4. pontot a receptből kihagytam, mert túl töménynek véltem volna azt a margarinos krémet. Ja és van néhány tipp az újságban:
-Ügyeljen rá, hogy a tészta kitöltse a kuglófformát!
-Fontos, hogy a tészta kissé folyékony, lazább szerkezetű legyen. Ha szükséges, némi tejjel hígíthatja.
-Mázzal vagy porcukorral csak a teljesen kihűlt kuglófot díszítse!

0 Comments: