2009. szeptember 3., csütörtök

2009. szeptember 3. csütörtök
Kekszes muffin

Ez az isteni, omlós muffin kiváló iskolakezdésre, én is a barátaimnak sütöttem ma délután. :) Már pár napja nyafognak, hogy a hétvégi Bounty-s muffinomból rakjak el nekik párat (amit már le is kellett fújni, mert unokatesóm szegény lebetegedett), de hát hiába mondtam nekik, hogy nem úgy megy az...A család az család, felfalják mind egyszerre. :D Úgyhogy inkább csináltam nekik külön, nehogy viták legyenek ebből a kérdésből. A kekszet bőven megduplázhattam volna, de ezt nekik persze nem fogom az orrukra kötni. :)


HOZZÁVALÓK
 -1-2 csomag kakaós Győri Jóreggelt
 -25 dkg liszt
 -2 ek kakaópor
 -2 és fél tk sütőpor
 -fél tk szódabikarbóna
 -1 tojás
 -12,5 dkg cukor
 -1 cs vaníliás cukor
 -0,8 dl növényi olaj
 -3 dl író

1. A sütőt 180 fokra előmelegítjük. A papírformákat a sütőformába tesszük.
2. A kekszeket durva darabokra vágjuk, és összekeverjük a liszttel, a kakaóporral, a sütőporral és a szódabikarbónával.
3. A tojást felverjük. Hozzákeverjük a cukrot, a vaníliás cukrot, az olajat és az írót. Hozzáadjuk a lisztes keverékhez, és addig keverjük, míg a száraz hozzávalók nedvesek nem lesznek.
4. A tésztát a mélyedésekbe töltjük. A sütőben közepes lángon 20-25 percig sütjük. 5 percig pihentetjük, kiszedjük és hűlni hagyjuk.
+ A tetejére egy tábla mogyorós csoki gőz fölött egy teáskanál margarinnal megolvasztunk és annyi vízzel összekeverjük, amennyitől szép folyós nem lesz. Ha kihűltek a muffinok, meglocsoljuk őket, és száradni hagyjuk.

0 Comments: