2009. augusztus 29., szombat

2009. augusztus 29. szombat
Lapospiskóta gesztenyekrémmel

Kezdjük ezt az igen bonyolult történetet azzal, hogy utálok tortát sütni!!! :D A piskótával eddig mindig meggyűlt a bajom, összeesett, odaégett vagy egy krátert formázott. De meguntam, hogy ilyen béna vagyok, ezért megpróbáltam ma megint. Ez már sokkal közelebb van a jóhoz mint az előzőek. :) Csak 4 tojásból csináltam, mert nem akartam, hogy egy 8 tojis piskóta a kuka alján végezze. Persze csak nagy tortaformánk van, ezért lapos a neve. De ezek után feltétlen beszerzek egy kisebbet. Ennyi agyrém nem kell nekem egy kellemes szombat délutánra. A katasztrófa nálam akkor kezdődött, amikor anya bedobta, hogy még a piskótasütés előtt gyúrjak be egy kenyértésztát. Életemben először (és utoljára!!!!) kipróbáltam géppel dagasztani. Először is az egész konyház tésztapöttyökkel díszítette, aztán a ragacsos masszám -ne kérdezzétek hogy- felment a habverő belsejébe...Minden egyes alkatrészre ráragadt. Kérdés, mi legyen a már feltört tojásokkal meg cukorral meg mindennel, hogy verek én így kemény habot?? De hát nagyanyáink is megoldották...Negyed órás munkával és egy zsibbadó karral később összeállt, és végre elkezdhettem a sütést. Mondanom sem kell, semmit nem reméltem tőle! ... A végén pedig ez jött össze a sok szitkozodásból. :)

HOZZÁVALÓK
Piskótához:
 -4 tojás
 -4 ek liszt
 -4 ek porcukor
 -kis szódabikarbóna
Gesztenyemasszához:
 -25 dkg gesztenyemassza
 -15 dkg margarin
 -kevés tej
Díszítéshez:
 -törökmogyoró
 -csokireszelék
1. A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját habosra keverjük a cukorral. Ehhez adjuk a szódabikarbónás lisztkeveréket. A fehérjéket habbá verjük, majd óvatos mozdulatokkal a krémhez keverjük. A masszát egy kivajazott tortaformába öntjük (én az alját sütőpapírral kibéleltem, az oldalát vajaztam). Előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütjük.
2. A lágy margarint elkeverjük a lágy gesztenyével, majd ha darabos maradna, krumplinyomón átpréseljük. Egy kevéske tejjel lazítunk a krémen.
3. A kihűlt piskóta tetejét megkenjük a krémmel (nekem maradt fölösleg), mogyoróval és csokiforgáccsal díszítjük, majd hűtőbe tesszük.

0 Comments: