2009. augusztus 28., péntek

2009. augusztus 28. péntek
Sós-túrós batyuk

Az egyik pékségben árulnak sós-túrós csigát, ami az én nagy kedvencemnek számít. Már napok óta a számban éreztem az ízét és keresgéltem a megfelelő recept után, de tegnap este megtaláltam és végre reggel már nekiállhattam! :)

HOZZÁVALÓK
 -25 dkg liszt
 -100 ml tej
 -2 dkg élesztő
 -6 ek olaj
 -csipetnyi só
 -25 dkg tégelyes túró
 -pirospaprika
 -1 tk só
 -köménymag
 -1 tojássárgája
1. Az élesztőt morzsoljuk el a langyos tejben, és várjunk pár percet, amíg feljön a folyadék aljáról. Adjuk ehhet az olajat és a sót, majd jól dolgozzuk össze a liszttel és gyúrjuk sima tésztává. Takarjuk le, tegyük meleg helyre, és fél órán át hagyjuk kelni.
2. A túróhoz adjunk 1 teáskanál sót, majd a feléhez még egy teáskanál pirospaprikát, de ez már opcionális.
3. A tésztát egy liszttel beszórt deszkán nyújtsuk ki, és vágjuk fel 10 cm széles négyzetekre. Mindegyik közepére halmozzunk egy adag túrót, majd hajtsuk rá az egyik oldalt. (Na ez rajtam kifogott!! :D Nem tudtam szépre kinyújtani és összecsomagolni. Ha valakinek van vmi tippje, szívesen venném a következő adagomhoz.) A túrós batyukat tegyük egy sütőpapírral kibélelt tepsibe, kenjük meg tojássárgájával és szórjuk meg a tetejüket köménymaggal. 200 fokra előmelegített sütőben süssük kb. 18 percig.

0 Comments: