2009. augusztus 23., vasárnap

Szilvás-mazsolás-morzsás sütemény

2009. augusztus 23. vasárnap
Ennek a sütinek a története ott kezdődött, hogy a keresztanyámtól kaptam egy csomó szilvát. Mivel tudtam, hogy mi ketten anyával úgyse eszünk meg ennyit mielőtt még megrohadna, ezért valamihez fel kellett, hogy használjam. Ma reggel pedig esős, őszi napra ébredtem, így valami őszi finomságot szerettem volna alkotni. A tutireceptek.hu-n találtam ezt a receptet, egy kicsit átalakítva ugyan, de végül ezt a finomságot hoztam össze belőle. :)

Megjegyzem anya nem nagyon örült neki, hogy alkotok, mondván miattam hízik...De azért jólesett a dícsérete!






HOZZÁVALÓK:


Az omlós tésztához:
•40 dkg liszt
•1 kiskanál sütőpor
•8 dkg cukor
•1 tojás
•15 dkg hideg margarin
•0,5 dl hideg tej


A töltelékhez:
•1 kg szilva
•1 csomag vaníliás cukor
•1 kiskanál őrült fahéj
•ízlés szerint porcukor (én csak egy keveset tettem bele)
•5 dkg mazsola
•prézli


A morzsához:
•20 dkg vaj
•5 dkg cukor
•15 dkg liszt
•10 dkg dejó

1. A lisztet keverjük el a sütőporral, morzsoljuk el benne a darabokra vágott margarint, majd dolgozzuk össze a tojással, a cukorral és a tejjel. Csomagoljuk fóliába, és egy fél órára tegyük hűtőszekrénybe. Ezalatt elkészíthetjük a többi hozzávalót.
2. A szilvákat mossuk meg, magozzuk ki és negyedekbe vágjuk el. A mazsolát áztassuk egy kis vízbe.
3. A morzsához olvasszuk fel a vajat és hagyjuk kihűlni. A lisztet addig keverjük össze a dejóval, a cukorral, eztán öntjük hozzá a vajat is. Robotgéppel keverjük morzsássá.
4. A tésztát lisztezett deszkán nyújtsuk ki, fektessük egy kikent tepsibe, szórjuk meg egy kis prézlivel, hogy a szilva ne nagyon áztassa el a tésztát. A gyümölcsöket szorosan helyezzük egymás mellé, borítsuk közéjük a mazsolákat és szórjuk meg a kétféle cukor és fahéj keverékével. Ezután már csak a morzsa marad hátra. Hintsük meg vele a sütit egyenletesen, majd tehetjük is be az előmelegített sütőbe 35 percre!
 

0 Comments: