2009. augusztus 25., kedd

2009. augusztus 25. kedd

Fűszeres szilvaleves

Már megint szilva! :D De mentségemre legyen szólva, még így is maradt pár szem a hűtőben. Ezt a receptet a kedvenc oldalamról, a nosalty-ról szedtem, de a szakács blogján is megtalálható. Köszönöm neki, hogy kipróbálhattam. Na hát már 2 napja nem csináltam semmit, és már igazán muszáj volt alkotni valamit, mert kezdtek meglátszani rajtam az első elvonási tünetek...:) De érdekes módon most nem sütni, hanem főzni volt kedvem... Ebben a melegben talán választhattam volna olyat is, amit nem forrón kell kortyolgatni, de ne aggódjatok, a házi bagettem már a fotelben kel a párnák között! :D




HOZZÁVALÓK
(a honlapon leírt recepnek én csak a fél adagját csináltam meg, de még így is szerintem 4 ember jóllakna belőle)
 -0,5 kg szilva
 -1/4 liter száraz vörösbor (én félédesből csináltam, de így is finom természetesen)
 -1/2 tk őrölt fahéj
 -1/4 tk őrölt szerecsendió
 -1/4 tk őrölt szegfűszeg
 -4 csapott evőkanál cukor vagy 1 tk édesítő folyadék
 -fél citrom reszelt héja


1. A szilvákat megmostam, kimagoztam és negyedekre vágtam. Beletettem őket egy fazékba, nyakon öntöttem a borral és annyi vízzel, hogy ellepje, végül hozzáadtam a fűszereket, a citromhéjat és a cukrot.
2. Fél óráig fedő alatt főztem, majd egy kis hűlés után bormixerrel pépesítettem.

0 Comments: